diff --git a/Assets/Scripts/Runtime/PhysicsSensorUtils.cs b/Assets/Scripts/Runtime/PhysicsSensorUtils.cs index 68a6a6c..55fa0f4 100644 --- a/Assets/Scripts/Runtime/PhysicsSensorUtils.cs +++ b/Assets/Scripts/Runtime/PhysicsSensorUtils.cs @@ -82,8 +82,13 @@ public static void DrawNormal(RaycastHit hit) public static void HighlightMeshVertices(RaycastHit hit) { var meshCollider = hit.collider as MeshCollider; + if (meshCollider != null) { + // Convex + if(hit.triangleIndex == -1) + return; + var mesh = meshCollider.sharedMesh; if (mesh != lastInspectedMesh) diff --git a/README-ru.md b/README-ru.md index 29f1d4c..00fa72d 100644 --- a/README-ru.md +++ b/README-ru.md @@ -102,4 +102,6 @@ Unity **2018.1** или выше - Улучшение: Форматирование для документации, Всплывающие окошки в с документацией у полей - Улучшение: Обновление стиля окошка с информацией о попадании, также теперь он не обрезается о границу окна - Улучшение: Кэширование вершин для отображения треугольников - - Улучшение: "Lazy Allocation" теперь только для чтения, нельзя анимировать и можно проставить только из инспектора, так как его значение используется только при инициализации компонента \ No newline at end of file + - Улучшение: "Lazy Allocation" теперь только для чтения, нельзя анимировать и можно проставить только из инспектора, так как его значение используется только при инициализации компонента +* 1.1.4 + - Багфикс: Out of bounds exception при попытке отрисовать треугольник на Convex MeshCollider (при таком случае, triangleIndex == -1) \ No newline at end of file diff --git a/README.md b/README.md index 62bd80a..224eddc 100644 --- a/README.md +++ b/README.md @@ -119,4 +119,6 @@ Otherwise, you can just copy files from `Assets/Scripts/Runtime` to your project - Improvement: Documentation formatting fixes, Tooltips for editor - Improvement: Hit information window style update, also now it doesn't clip out of view - Improvement: Vertex caching for hit information overlay - - Improvement: "Lazy Allocation" now readonly, non keyable and can be set only from inspector, because it is used only during component initialization \ No newline at end of file + - Improvement: "Lazy Allocation" now readonly, non keyable and can be set only from inspector, because it is used only during component initialization +* 1.1.4 + - Bugfix: Out of bounds exception when triangle highlight gizmo tries to display triangle on convex mesh (triangleIndex is -1 in this case) \ No newline at end of file diff --git a/package.json b/package.json index 0effbe1..0a63bdc 100644 --- a/package.json +++ b/package.json @@ -1,7 +1,7 @@ { "name": "ru.threedisevenzeror.sensorkit", "displayName": "Sensor Kit", - "version": "1.1.3", + "version": "1.1.4", "unity": "2018.1", "description": "Collection of wrapped Physics.* methods with ability to place casts in scene and configure parameters without hardcoding values", "keywords": ["Physics", "Raycast", "Utility"],