Skip to content

Commit

Permalink
Disable triangle rendering when triangleIndex is -1 to avoid Null Poi…
Browse files Browse the repository at this point in the history
…nter for Convex MeshCollider
  • Loading branch information
3DI70R committed Feb 12, 2020
1 parent b45021c commit f02c37c
Show file tree
Hide file tree
Showing 4 changed files with 12 additions and 3 deletions.
5 changes: 5 additions & 0 deletions Assets/Scripts/Runtime/PhysicsSensorUtils.cs
Original file line number Diff line number Diff line change
Expand Up @@ -82,8 +82,13 @@ public static void DrawNormal(RaycastHit hit)
public static void HighlightMeshVertices(RaycastHit hit)
{
var meshCollider = hit.collider as MeshCollider;

if (meshCollider != null)
{
// Convex
if(hit.triangleIndex == -1)
return;

var mesh = meshCollider.sharedMesh;

if (mesh != lastInspectedMesh)
Expand Down
4 changes: 3 additions & 1 deletion README-ru.md
Original file line number Diff line number Diff line change
Expand Up @@ -102,4 +102,6 @@ Unity **2018.1** или выше
- Улучшение: Форматирование для документации, Всплывающие окошки в с документацией у полей
- Улучшение: Обновление стиля окошка с информацией о попадании, также теперь он не обрезается о границу окна
- Улучшение: Кэширование вершин для отображения треугольников
- Улучшение: "Lazy Allocation" теперь только для чтения, нельзя анимировать и можно проставить только из инспектора, так как его значение используется только при инициализации компонента
- Улучшение: "Lazy Allocation" теперь только для чтения, нельзя анимировать и можно проставить только из инспектора, так как его значение используется только при инициализации компонента
* 1.1.4
- Багфикс: Out of bounds exception при попытке отрисовать треугольник на Convex MeshCollider (при таком случае, triangleIndex == -1)
4 changes: 3 additions & 1 deletion README.md
Original file line number Diff line number Diff line change
Expand Up @@ -119,4 +119,6 @@ Otherwise, you can just copy files from `Assets/Scripts/Runtime` to your project
- Improvement: Documentation formatting fixes, Tooltips for editor
- Improvement: Hit information window style update, also now it doesn't clip out of view
- Improvement: Vertex caching for hit information overlay
- Improvement: "Lazy Allocation" now readonly, non keyable and can be set only from inspector, because it is used only during component initialization
- Improvement: "Lazy Allocation" now readonly, non keyable and can be set only from inspector, because it is used only during component initialization
* 1.1.4
- Bugfix: Out of bounds exception when triangle highlight gizmo tries to display triangle on convex mesh (triangleIndex is -1 in this case)
2 changes: 1 addition & 1 deletion package.json
Original file line number Diff line number Diff line change
@@ -1,7 +1,7 @@
{
"name": "ru.threedisevenzeror.sensorkit",
"displayName": "Sensor Kit",
"version": "1.1.3",
"version": "1.1.4",
"unity": "2018.1",
"description": "Collection of wrapped Physics.* methods with ability to place casts in scene and configure parameters without hardcoding values",
"keywords": ["Physics", "Raycast", "Utility"],
Expand Down

0 comments on commit f02c37c

Please sign in to comment.